서울대학교 경영대학 경영학박사
서울대학교 경영대학 경영학석사
서울대학교 경영대학 경영학과 경영학사
서울대학교 사회과학대학 인류학과 문학사
서울대학교 경영대학 마케팅 전공 객원부교수
서울대학교 경영연구소 객원연구원
경희대학교 빅데이터 연구센터 연구교수
교보문고 홍보팀 팀원
부산광역시 투자진흥기금운용 심의위원
한국공정거래학회 정회원
한국마케팅학회 상임이사
한국경영학회 이사
한국소비문화학회 이사
한국전략마케팅학회 이사
전 한국소비문화학회 편집위원
전 관세청 특허심사위원
O2O마케팅, 하이테크마케팅, 혁신수용, 온라인 구전활동, e-WOM.
O2O마케팅, 하이테크마케팅, 마케팅관리, 마케팅전략
Roh, M. and K. Park (2023), “Effects of portion number and marital status on decision-making dependence when using food delivery applications,” Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 18(4), 1861-1877.
노민정(2022), 삶의 질과 공정성에 대한 인식이 부동산 규제 완화 지지에 미치는 영향: 계층상승에 대한 전망의 조절효과를 중심으로, 한국콘텐츠학회논문지, 22권 5호.
Roh.M and Yang.S.B (2021), Exploring extremity and negativity biases in online reviews: Evidence from Yelp.com, Social Behavior and Personality, Vol.49, No. 11.
노민정(2021), 리뷰의 품질이 리뷰의 유용성에 미치는 영향: 리뷰 별점의 조절효과를 중심으로, 디지털콘텐츠학회논문지, 22권 6호
Roh, M. & K. Park (2019), Adoption of O2O food delivery services in South Korea: The moderating role of moral obligation in meal preparation, International Journal of Information Management [SSCI], 47, 262-273.
Kim, S., H. Lee, & M. Roh (2017), How multinational companies can utilize corporate social responsibility: The relationship between corporate social responsibility and construal levels, Social Behavior and Personality [SSCI], 45(3), 413-426.
Chu, W., M. Roh, & K. Park (2015), The effect of the dispersion of review ratings on evaluations of hedonic versus utilitarian products, International Journal of Electronic Commerce [SSCI], 19(2), 95-125.
인문사회경영관(C25) 804호